قصة المكالمه المراعبه الجزء الاول

كتير مننا في هذا الدنيا يحب قصص الجن ويحب يسمعها ويحب ايضا اي جمعات يكونو فيها شباب يتكلمو في قصص الجن كتير مننا لمه يطلعو راحله وخصوصا الرحلات البريه اللي تكون في الصحراء اول شي يعملو لمه يجي اليل يبداو يتبدلو القصص اللي فيها راعب وجن يكن خلينا نكون صدقين تسعين او خمسه وتسعين في الميه منهم يكون مبالغ وكداب او يحكلك قصص منهم وبقولك فلان وفلان هما اللي قاللو انا يا جماعه كنت زيكم تماما احب اتباع قصص الراعب واحب القصص المراعبه واحب دايما اسمع ناس يرددو هذ القصص هذا بس كنت بموت ضحك ما عمري شوفنا جن ولا قبلنا جن اذن انا مؤمن انا يكونو الجن دول خارفه او علي اقل اني يكونو خلق احنا ملنش علاقه بيا اتحدكم انو في احد منكم انو يشوف الجن بعيونو يكن يا جماعه القصه هذ اتغيرت تماما اتغيرت بعد قصه صارت لي ما كنت متخيل ولا واحد في الميه كل الحاجات المراعبه اللي بمر بيها اسمعو يا جماعه اسمعو هذا القصه المراعبه ولا الغريبه قبل سنتيين كنت احب اجلس علي كتير جوالي زي زي الشباب عندي تطبيقات كتير منزلها ما لها نهايه في جوالي العاب وتطبيقات كتيره ليكن يوم من الايام كنت فاتح تطبيق تويتر وانتو كلكم عارفين تطبيق تويتر وكنت احب ادردش مع شباب كتير في يوم من الايام دخلت في واحده من الدرداشات ولقيتهم بيتكلمو علي اطول البنات اللي موجودين عندنا البنات اللي موجودين في العالم العربي وانتو عارفين عالمني العربي عن كل الشعوب يتمياز اني البنات فيا طوالهم قصير جداااااااا كنت بضحك مع البنات كنت ارد علي هذا وهذا وكنت احول اني اضيقهم كنت انا اتبها قدام البنات انا طولي 190 سم 190 سم وكانو يستغربو وكانو يسموني العملاق بس انا كنت اقلهم المفرود عندنا بنات تكون نفس الطول شوفه المانيا والدول الاروبيه فيها بنات تشوفها لا اله إلا الله الطول هذا اللي 190و 185 عادي جدا عنديهم يكن في العالم العربي من 150الي 160 عنديهم العملاقه طولها 160 يكن اتخيلو يا جماعه استمراني ساعه كامله انا واشباب نضحك علي البنات انتهي كل شي ورجعت بعدها الي الشقه كنت بستعد اني انام تقريبا الساعه واحده بعد نص الليل واني اتفاجئت اني رساله وصلت لي رساله في تطبيق تويتر استغربت انا قلت من هذا من هذا اللي بيرسله رساله اول ما فتحتها اللي لقيت حساب مسجل باسم فيصل واستغربت وكان رسلي رساله وكان كاتب فيها غريبه انت ما نامت حتي الان انا استغربت من هذا فيصل واضح انو يعرفني وبعدين ليه قاعد بيسالني هذا السؤال هذا وازي عرفني ما نامت ردات عليا وقولتله اي نعم يا خوه انا متعود اني بنام بعد نص ساعه وانا علي السرير انتظرت تقريبا 5 دقائق وبعدها وصلتني رساله تاني مكتوب فيها يا خوه اليوم انا قاعد اشوفك وانت بتستهزك بالبنات وخصوصا الطول القصير لكن اصدمك بشي انا عندي ليك مفاجاة استغربت قولت هذا مينو سالتو كتبت لهو قالتلي يا خوه انت مين ومنين انت تعرفني لكن رد عليا وكتب انا ما اعرفك
بس انا اثرلي الموضوع اللي صار بينكم وانتو كنتو بتستهؤ بي بالبنات وما فيا بنات قمتهام طويله وايه
رايك يا رايد انو اختي انا اختي اسمها بشره طولها 190سم نفس طولك تماما انا اول ما شوفتو قال هذا الكلام موت من الضحك وعرفت هذ واحد من الناس اللي كانو موجودين في الدردشا لمه كوني بنضحك علي البنات ردت
عليا وقلتالي يا خوي وين 190سم مستحيل يكون عندنا واحدة طولها 185سم علشان نحصل واحده طولها 190سم مرت تقريبا 10دقايق وارسلي واجه تعبيره واضح يبين انو غاضب
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
استنواني الجزاء الثانى ويا تره ايه اللي هيحصل
بقلم:Mohammed kalaf
تعليقات
إرسال تعليق